7 oct. 2019

Trebuie să continui să-ţi urmezi visurile

„Când rămâi fără visuri viaţa nu mai are niciun sens. De aceea mă voi strădui până la moarte să ating un scop. Trebuie să continui să-ţi urmezi visurile” ( Soichiro Honda).
 
Aceste cuvinte îmi sunau încă în minte.
Fusesem la o conferinţă de specialitate şi unul dintre vorbitori folosise acest citat. Nu ştiu de ce, dar am simţit că undeva are sau va avea o legătură cu mine.
Urmează-ţi visul, urmează-ţi visul...
 
S-a auzit soneria. Când am deschis, un bărbat înăltuţ şi cu şapcă roşie, fără să spună vreun cuvânt,  mi-a înmânat un plic auriu. Nerăbdătoare, l-am deschis. Era o invitaţie în Germania, Nurburgring. Ce o mai fi şi cu asta? Rândurile îmi fugeau prin faţa ochilor fără să reuşesc să înţeleg ceva. Acum chiar eram în ceaţă. Mi-am dat seama că bărbatul ce-mi înmânase plicul nu plecase încă. Aştepta.
-  Mai e ceva? am întrebat eu curioasă.
- Da. Trebuie să te însoţesc.
-  Unde?!
-  Nu ai citit invitaţia?
-  Ba da, dar nu am reuşit să pricep nimic.
- Ai fost aleasă ca pilot al modelului Honda Civic Type R care va încerca să doboare recordul de viteză la categoria sa. Şi nu oriunde ci pe circuitul de la Nurburgring.
Honda Civic Type R

- Cine, eu?! Şi cum?! Nu sunt vitezomană, nu am nicio amendă de circulaţie  şi  conduc maşina atât cât să mă deplasez de ici colo. Şi habar nu am de circuite de Formula 1. Recunosc, mă mai uitam la concursuri de Formula 1, dar asta pe vremuri, în secolul trecut. Cunoştinţele mele în domeniul acesta se reduc  la numele câtorva piloţi.
-  Înseamnă că nu îţi sunt total necunoscut. Cu un gest simplu îşi ridică şapca.
Mai să cad din picioare. În faţa mea era Niki Lauda. Da. Chiar el! În câteva fracţiuni de secundă mi-am amintit de accidentul lui, în urma căruia s-a ales cu rănile ce aveau să-i rămână pe faţă. Dar cu o voinţă de invidiat a revenit pe pistă doar după şase săptămâni.
- Văd că ţi-ai adus aminte de mine. Da. Aşa e. Eu sunt cel mai rapid pilot ce am condus pe pista de la Nurburgring, care în mai puţin de 7 minute, mai exact 6 minute si 58,6 secunde, am terminat o tură a circuitului. Şi da, în urma accidentului pe care l-am suferit acolo, circuitul a fost închis.
- Înţeleg, dar care e rolul meu în toată această poveste?
- Vei fi pilotul meu, deci eu copilotul tău, atunci când mă voi reîntoarce pe circuit, doar că de astă dată am vrut să revin în noul model Honda Civic Type R. E o provocare unică pentru mine şi cred că şi pentru tine. Împreună, aşa cum spuneam şi mai devreme, vom încerca să doborâm cu acea  Honda recordul de viteză la categoria sa. Sau îţi e teamă cu mine alături?! Recunosc că sunt obişnuit să fiu eu la volan sau la maneta avioanelor. Ştii doar că am brevet de pilot şi am fost şi căpitan de avion. Cred că prezint încredere, nu-i aşa?
 Mai puteam zice ceva? În mod sigur eram pe mâini bune.
- Atunci hai la drum! Cum se procedează?
- Întotdeauna trebuie să-ţi cunoşti cel mai bine partenerul de drum şi aici mă refer la maşină. Trebuie ca împreună cu ea să formezi un întreg. E cea care poate să îţi salveze viaţa. Din modelele Honda am ales Honda Civic Type R pentru că vine cu multe tehnologii de siguranţă. O să vezi, atunci când o vei conduce, că nu va trebui să îţi faci griji în ceea ce priveşte menţinerea benzii de circulaţie deoarece are un sistem de asistare care te ajută să o păstrezi. Trebuie să fii sigură pe tine, să nu îţi fie teamă de eventualele coliziuni pentru că are un sistem de avertizare a acestora. Asta desigur dacă vrei să o achiziţionezi şi să o conduci după această cursă. Am văzut deja  Honda Civic de vânzare. Nu cred că e cazul pentru tine, dar dacă ai cumva vreo problemă cu semnele de circulaţie, trebuie să ştii că are şi sistem de recunoaştere a acestora. Aş putea intra în detalii tehnice şi să-ţi vorbesc despre caracteristicile unice ale lui Type R, cum ar fi prizele de aer pentru răcirea frânelor, eleroanele aerodinamice, capota uşoară din aluminiu dar cred că te-aş pierde pe drum.
- Crezi? N-aş prea zice. Eleroanele sunt acele chestii care măresc aderenţa maşinii, sunt aşezate în spate şi îmbunătăţesc aspectul acesteia?
- Bine, bine.... Te credeam oricum pe cuvânt! Şi exteriorul e beton. Nu ştiu cum (ba cred că ştiu, cu profesionalism) dar au reuşit să îmbine perfect eleganţa cu stilul sportiv. Nici la interior nu au coborât standardele. Chiar dacă scaunele te duc cu gândul la cursele auto, materialele tactil premium te înconjoară. Nu mai vorbesc de cadranele de bord clare şi uşor de citit, de noul sistem multimedia Honda Connect cu ecran touchscreen de 7” şi navigaţie Garmin integrată.
Honda Civic Type R- bord
 
- Pe mine m-a cucerit cu pachetul de iluminare predominant roşu. Niciun detaliu nu le-a scăpat: are iluminare podea faţă, la praguri portiere, pentru consolă şi linii iluminate în roşu.
- Normal că asta te-a atras, doar eşti femeie! Pe mine m-a fascinat faptul că poate accelera de la 0 la 100 km în doar 5,8 secunde şi poate atinge 272 km/h datorită unui motor de doi litri şi patru cilindri VTEC TURBO. Acum cred că înţelegi de ce am vrut să o testez pe Honda Civic Type R şi să doborâm  recordul de viteză. Pentru că ştiu că poate. Întotdeauna mi-am dorit să fiu cel mai bun şi mi-a reuşit de multe ori. Nu cred că visez atunci când îmi doresc ca pentru încă o dată să dobor recordul de la Nurburgring şi asta cu noul model Honda Civic Type R. 
Nu pot să vă spun cum a fost să zbor cu 272 km/h! E o senzaţie de care cu greu scapi.
 
 
Honda

 Şi când mă gândesc că totul a pornit de la un om visător, nonconformist care nu a ştiut să-şi cenzureze visurile.   Cum spunea el, în viaţă „ trebuie să continui să-ţi urmezi visurile”.
 Asta da temă de cercetare. M-au pus pe gânduri aceste vorbe. Poate ar trebui să-mi restabilesc priorităţile!
 Visurile, visurile...
 M-am trezit brusc în zgomot de motor ambalat. M-am ridicat instant din pat şi am aruncat o privire pe geam. Doi vecini îşi testau motoarele. De fapt unul din ei stătea la volanul unei Honda şi se uita impasibil la celălalt, care încerca să-i dovedească ceva ce pentru maşina aia a lui (nu spun marca) era doar un vis. Frumos.
Acest articol a fost scris pentru SuperBlog2019, proba 2: La volanul Honda Civic Type R – Amintiri cu un record de viteză 


Un comentariu: